Thursday 26 May 2016

[Minor topic 小話題]: 我最喜歡的16首1990年中文歌曲 My 16 favorite Chinese songs in 1990



這個卡帶專輯是"寶麗金榜首珍藏金曲", 寶麗金1990年發行的精選輯. 這個卡帶是我最喜歡聽的, 專輯裡面全部歌曲是我最喜歡聽的, 裡面有16首讓大家聽出耳油和百聽不厭的歌曲.

其實我小時候已經愛上這個卡帶里的歌曲.. 當時我5歲時看到有"PHILIPS"字的卡帶, 我就播放... 那時候我喜歡Philips電器產品, 所以父母為我取個英文名叫"Philip", 那個就跟這個卡帶沒有甚麼關係..

這個卡帶的歌曲給了我非常深刻的印象和回憶... 當時我與父母去雪蘭莪八打靈再也Petaling Jaya去拜訪姑姑時, 我父親的汽車都是播放這個卡帶.. 而是我放這個帶進去..

我在1999年的農曆新年得到這個卡帶... 

其實我從1999年聽這個卡帶的歌曲聽到現在... 

談到這個卡帶, 有甚麼歌曲呢?

A1. 劉德華- 如果你是我的傳說 (粵語版為"緣盡")
A2. 周治平- 青梅竹馬
A3. 張鎬哲- 北風
A4. 童安格- 其實你不懂我的心
A5. 潘美辰- 教我怎麼不想你
A6. 草蜢- 半點心
A7. Beyond- 你是我的迷惘 (粵語版為"真的愛你")
A8. 齊秦- 大約在冬季

B1. 潘美辰- 你冷不冷
B2. 劉德華- 難免有錯 (粵語版為"絕望的笑容")
B3. 齊秦- 原來的我
B4. 童安格- 明天你是否依然愛我
B5. 張鎬哲- 不是我不小心
B6. 方季惟- 愛情的故事
B7. 周治平- 夢不到你
B8. 草蜢- 失戀陣線聯盟 (泰語版為"Bird Thongchai - Koo Gud", 粵語版為"失戀")

A1, A2, A3, A5, A6, A7, B1, B2, B6, B7, B8- 1990年
A4, B4, B5- 1989年
A8- 1987年
B3- 1985年

最深刻印象是我5歲時唱劉德華的<如果你是我的傳說>...

這些歌曲在陰天和雨後是最適合聽因為他們的旋律帶有陰涼的感覺... 如果行業是在辦公室office內工作, 這個卡帶的歌曲是非常適合..

我通常是在車內放工後和晚上有時會聽這16首歌曲... 這些歌曲很有工作辦公室氣氛.... 

這些歌曲很輕鬆, 成熟...

This cassette album was published by Polygram Records in 1990, this album features 16 of famous Chinese songs in 1990, which under Polygram. It is my all time favorite album since I was 5 until today...

About the songs, their melodies gave me much of impression and memories of my past moments.

Actually I listen to these album during windy and post-rainy day.. 

I owned the tape formerly when I was 5 during 1999 Chinese New Year. 

<The songs of this album are listed on the above, which is Chinese version article>

When I was a kid, I did not really know about the radio stations. So, I was only listening to the tape and CD at that time. 

The most impressive moment was I always played this tape album in the car when I went to Petaling Jaya with my family for visiting my relatives. In addition, another impressive moment was I sang Andy Lau- If you were my legend (Track A1)..

I also listened to this tape album after working when on the way driving back home while stuck in traffic jam for present day.

Seriously I listened to this album about 17 years, from 1999 until now.

These 16 songs in this tape album are relaxing, memorable, mature, impressive and windy. In addition, it emphasized about serious attitude. It also makes me to stop to listen today crappy Chinese songs...

Malaysia Chinese radio stations like RTM Ai FM, 988 and Melody FM also plays these 16 songs randomly and occasionally,


 

























No comments:

Post a Comment